QMI Motorbehandling

På lager
SKU
QMI
Grouped product items
Produktnavn Antall
QMI Motorbehandling 250 ml (Kr.1196,-/l) For motorsykkel o.l. opp til 500 ccm.
299,00 kr 239,20 kr
QMI Motorbehandling 1 liter. For biler og motorer opp til 3000 ccm.
599,00 kr 479,20 kr
QMI Motorbehandling 5 liter (Kr.530,80,-/l)
2654,00 kr 2123,20 kr
  • Redusert friksjon, utslipp, slitasje og vedlikehold
  • Forbedret ytelse og bedre drivstofføkonomi
  • Beskytter mot korrosjon 
  • Holder motoren renere inni

QMI Motorbehandling er et meget populært og et godt utprøvd produkt i mer enn 30 år. Metallbehandlingen reduserer friksjon i motoren samtidig som den reduserer og forebygger slitasje. Ikke minst vil QMI spare deg for utgifter i motorer som er utsatt for slitasje i kamaksler, registerkjede osv. Moderne motorer har høy ytelse og lav vekt, og har ikke hatt en god utvikling mht. motorens levetid. Det er dokumentert 88% mindre motorslitasje ved SEQUENCE 111E testen, foretatt av SOUTHWEST RESEARCH INSTITUTE. Testen dokumenterer også at behandlingen er trygg å bruke. Den varer i hele 80.000 km/1000 timer, men vi anbefaler etterbehandling hver 50.000 km. Vi får svært mange positive tilbakemeldinger og målinger på denne PTFE-behandlingen. Brukt i hele verden på alt fra skip til modellfly. Den kan også brukes på motorsykkel med våt clutch. Nordens og kanskje verdens mest kjøpte motorbehandling.

Mazda selger QMI PTFE motorbehandling i sin egen innpakning til servicevedlikehold av wankelmotorene. 

Teknologi

QMI Motorbehandling med PTFE er et produkt som på en unik måte forener 0,2 mikron PTFE-partikler med spesielle metallbindemidler og rengjøringstensider, oppløst i en blanding av smøreoljer. Etter at produktet er tilsatt motoroljen, vil QMI PTFE bli transportert rundt i smøresystemet og rengjøre kritiske overflater. Deretter vil PTFE-partikler bli dratt ut av oljen, da de er innkapslet i en polarisert molekylær struktur. Negativt ladde partikler som inneholder PTFE vil bli dratt inn i positivt ladde mikroskopiske porer i metallet. Etter hvert som motoren varmes opp, vil PTFE-polymerer raskt utvide seg. Denne ekspandering og de spesielle metallbindemidler vil smelte PTFE inn i metalloverflaten. Så i stedet for metall mot metall, blir det PTFE mot PTFE. Jo høyere trykk, desto glattere blir det. Denne mikrotynne metallbehandling, (1-2 mikron) vil ikke påvirke kritiske toleranser i motoren. QMI’s PTFE-polymerer blir permanent “sveiset” og er kjemisk upåvirkelig. Kun mekanisk sliping eller den slitasje som forårsakes av forurenset olje, vil kunne fjerne denne beskyttelsen. Brukes på ALLE typer motorer. På motorer uten oljesump og oljepumpe brukes 2-taktsbehandling, f.eks.gressklippere med oljevisp.

Bruksanvisning

  • Før produktet benyttes, skal motoren være innkjørt (ett oljeskiftintervall, 5-10.000 km).
  • Til personbilmotorer brukes 1 liter og til større motorer brukes 1 liter per 3 liter sylindervolum, men aldri mindre enn 7% av oljemengden.
  • QMI Innvendig motorvask anbefales før motorbehandling for å fjerne skitt og rengjøre metalloverflatene. Man kan eventuelt hoppe over motorvasken på motorer som er kjørt under 30.000 km, og som har byttet olje flere ganger. Les egen bruksanvisning på denne.
  • La motoren bli kald ved minst fire timer stillstand.
  • Rist motorbehandlingen godt og hell denne på sammen med ny olje (motorbehandlingen erstatter tilsvarende mengde motorolje).
  • Kjør motoren med belastning i minst en time.
  • Ferdig. Ved neste oljeskift bytter du også oljefilter. Gjenta behandlingen hver 50.000 km.

Write Your Own Review
DU ANMELDER:QMI Motorbehandling
Vurdering