Om QMI

Om QMI

QMI metallbehandling

QMI metallbehandling kan brukes i motor, girkasse, hydraulikk og annet utstyr hvor det er metall mot metall. Produktene har vært problemløsende i industrien i over 30 år. Der hvor en møter høy varme, store belastninger og uvanlige driftsforhold, har QMI vist seg å være det aller beste alternativet.

QMI Motorbehandling med PTFE har blitt uavhengig testet ved hjelp av oljeanalyse og viste utrolige 88% reduksjon i motorslitasje. Sekvens IIIE målingen med en V-6 motor viser at QMI Motorbehandling ikke bare reduserer slitasjen på kamaksel og ventilløftere med 88 %, men også at QMI er trygg å bruke. Noen av de mange fordelene inkluderer:

  • Redusert friksjon og slitasje

  • Redusert vedlikehold, f.eks. slitt kamaksel, register, turbo mv.

  • Forbedret ytelse

  • Beskytter mot korrosjon

  • Motoren holdes renere inni

  • Påvirker ikke produsentgaranti

  • Bedre drivstofføkonomi

  • Redusert utslipp

  • 1 liter behandler motorer opp til 3 liters sylindervolum

  • Brukes på alt fra modellfly til skip

  • Varer i hele 80 000 km, men vi anbefaler etterbehandling hver 50 000 km

Motorbehandling med PTFE gir lettere start, mindre varmegang, flere hestekrefter, stillere ventiler, lettere giring og ikke minst lavere drivstofforbruk. QMI-behandligen er ikke en oljetilsetning, men en metallbehandling som beskytter friksjonsflatene i lengre tid, uavhengig av oljeskift. Under bruk vil QMI med sine nanopartikler av blant annet PTFE, bli transportert rundt i systemet. Først rengjør de kritiske overflater, før de fester seg til friksjonsflaten på samme måte som eloksering av aluminium. I stedet for metall mot metall, blir det PTFE mot PTFE. Dess høyere trykk, desto glattere blir det. Denne mikrotynne metallbehandlingen, 0,5-1 mikron, vil ikke påvirke kritiske toleranser og vil beskytte utsatte flater i en lang periode.

Utprøvd og trygg å bruke

QMI er solgt i over 40 land verden over, og i motsetning til mange andre tilsetningsstoffer, har den blitt utprøvd i krevende industri globalt i tre tiår. QMI produkt inneholder ikke skadelige tilsetningsstoffer som klor eller andre potensielt skadelige komponenter, og produktet fører heller ikke til sylinderpolering eller andre problemer. En filtreringstest har blitt utført med QMI PTFE Motorbehandling. I testen ble det brukt en 0,8 mikron filtermembran, mens vanlige oljefiltre bruker 10 til 40 mikron filtermembraner. Rapporten konkluderer: "Det er ingen problemer med å filtrere dette materialet." 

Vurderer du andre produkt, skal du ikke bare se etter mange fine ord. Det er mye på markedet med varierende kvalitet og dokumentasjon, og ikke alt som sies er sant. QMI Scandinavia har solgt over 100 tonn med motorbehandling og gir garanti både på deler og arbeid. Vi har solgt QMI siden 2002, og kundene kommer igjen og igjen. Det virker som om alle som har prøvd et eller flere QMI-produkt har noe positivt å fortelle, og vi får daglig positive tilbakemeldinger. Legg merke til at praktisk talt alle tilbakemeldinger er sporbare med navn.

Utslitt motor?

Når en motor har oljerøyk, høyt oljeforbruk, er tung å starte eller har lav effekt, er det lett å tro at motoren er utslitt. Det vanligste problemet er derimot sot og avleiringer, fastbrente stempelringer, morkne ventilstyringstetninger og avleiringer på dyser. Vi får gang på gang tilbakemeldinger om at motoren får nytt liv, og at problemene forsvinner. 

Miljøvennlig

I tillegg har QMI PTFE-behandlinger en positiv innvirkning på miljøet. F.eks. kan behandling av bilmotorer og drivverk redusere støy og vibrasjoner. Det blir tettere klaringer etter en QMI behandling. Drivstofforbruket går ned, og smøreoljeforbruket blir redusert. Disse faktorene fører til mindre utslipp til miljøet. Ved behandling av motor, drivverk og rens av innsprøytingssystem kan du forvente 2-5% reduksjon i drivstofforbruk. Behandling med QMI er ikke en kostnad, men derimot en besparelse.

QMI er trygt å bruke både for bilen, teknikeren og miljøet, noe som ikke er en selvfølge. Ingen QMI produkt har faremerking.